AYT 2020’de hatalı soru veya yanlış soru var mı?

AYT 2020’de hatalı soru veya yanlış soru var mı?

  28 Haziran 2020

  3.152 Okunma

AYT 2020'de hatalı soru var mı?

YKS 2020’de bugün ikinci oturum yapılırken AYT’de zorlu sorular yine öğrencileri bekliyordu. Peki AYT sınavında hatalı veya yanlış soru var mı merak edilmektedir. ÖSYM tarafından hazırlanan sınav önce öğrenciler dün çıktıkları TYT sonrasında bugünde yine zorlu bir süreçten geçti.

AYT’de hangi testler vardı?

Matematik: 40 soru
Fen Bilimleri: 40 soru (14 Fizik, 13 Kimya, 13 Biyoloji)
Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler-1: 40 soru (24 Edebiyat, 10 Tarih, 6 Coğrafya)
Sosyal Bilimler-2: 40 soru (11 Tarih, 11 Coğrafya, 12 Felsefe, 6 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi)
Yabancı Dil: 80 soru

28 Haziran AYT 2020’de Hatalı veya İptal Edilen Soru Var mı?
Bildiğimiz üzere her dönem sınavlarda bazı hatalı sorular çıkabiliyor. Henüz bu konuda bir açıklama yapılmazken ilerleyen günlerde yanlış bir soru çıktığında sizlerle paylaşıyor olacağız.

Sizce hatalı soru var mı?

Yorum Alanı 15 Yorum Yapılmış
  1. avatar
      The Reality 30 Haziran 2020 00:58:39

    ÖSYM sitesinde yayınlanan Ayt soru kitapçığındaki Dalgaların girişimi sorusunda C noktasının merkez doğrusu üzerinde olup olmadığı net olarak belirlenemiyor, Soru yönergesinde “olabilir” dendiğinden C noktasının da doğru cevaba dahil olması gerekir. Bu soru geçersiz sayılmalı.

  2. avatar
      Harun 30 Haziran 2020 10:52:10

    Katılıyorum. Lütfen fizik hocalarınız ile konuşun belki bir şeyler yapabilirler. Ben konuştum

  3. avatar
      Rana uysaal 29 Haziran 2020 09:25:56

    Kimyada aynı şıklı bir soru vardı.hiz sorusu

  4. avatar
      İbrahim Bilge Hasoğlu 29 Haziran 2020 09:57:07

    Ayt matematik sorularından fonksiyon grafiği verilen sorunun yanıtı anahtarda hatalı

  5. avatar
      Bilal 29 Haziran 2020 09:57:11

    Ayt edebiyat 8. Soru Bir siir verilmis. Şıklarda iç kafiye vardir diyor. Ama siirde iç kafiyeyi goremedim. Yani kafiye olusturacak bir kelime/durum goremedim. dur dür bu bu kelimeleri redif gibi gorunuyor. (Tabiki de misra icinde redif olmaz orası ayrı bir konu)

    • avatar
        Fero 30 Haziran 2020 20:19:19

      Aynen kardeşim bende o soru da ilk şıktı seci baya baktım bulamadım direk işaretledim geçtim kimse de dillendirmiyor bu konuyu.

  6. avatar
      Mehtap 29 Haziran 2020 11:39:47

    Kimyada iki şıkta doğru olan soru vardı. Hız sorusu

  7. avatar
      Aynur Yenisaraç 29 Haziran 2020 12:21:23

    AYT biyolojide 36.sorunun hatalı olduğunu düşünüyorum. Hangisi yanlıştır diyor.E yanlış evet ama D şıkkı da yanlış. Çünkü genellikle ifadesi bazı kodonların birden fazla aminoasiti sifreleyeceği anlamına geliyor. Bu da mümkün değil

  8. avatar
      Ahmet Hamdi Tanpınar 29 Haziran 2020 12:55:11

    AYT matematikte 15. soru (öncüllü polinom sorusu) hatalı. Soruda P(x),Q(x) polinom ve R(x) 1.dereceden polinom ve hangi öncüllerin HER ZAMAN doğru olduğunu soruyor.2. öncülde P(x) parabolse Q(x) doğrusaldır demiş fakat bu öncülün her zaman geçerli olmadığını göstermek için öyle bir P(x) parabolü seçeriz ki bu parabolün deltası 0’dan küçük olsun, o zaman bu parabolün denklemini çarpanlarına ayıramayız ve Q(x)’i ax+b şeklinde gösteremeyiz.a ve b imajiner olur, o yüzden sorunun kökenindeki polinom olma şartını ve doğrusal olma şartını sağlamaz.Diğer öncüllerde sıkıntı yok.

  9. avatar
      Servet Öztürk 29 Haziran 2020 13:23:01

    Geometri de yırtık kağıt sorusu hatali

    • avatar
        hakan ekinci 1 Temmuz 2020 00:00:15

      Aynı soruda şıklardan diğer biri de-64 çeşit kodon vardır-yanlış bence. Çünkü 12.sınıf anadolu lisesi-devlet-ders kitabı hem DNA`daki 3`lü nükleotid dizilimlerine KODON diyor hem de mRNA`daki 3`lü nükleotid dizilimlerine KODON diyor. Durum böyle olunca ,64 ÇEŞİT KODON VARDIR, cümlesi YANLIŞ oluyor. DOĞRUSU ,128 ÇEŞİT KODON VARDIR, olmalıydı.ÇÜNKÜ 64 çeşit DNA`da, 64 çeşit RNA`da var.YANİ örneğin DNA`daki TAC ve mRNA`daki AUG FARKLI.
      Üstelik bunların PENTOZLARI DAHİ FARKLI.

  10. avatar
      Leyla 29 Haziran 2020 18:28:16

    Ayt fende bir soru vardı dna polimerazıyla ilgili o sorunun cevabı kesin 1 ve 2 olan şık olmalıydı ösym nin cevap anahtarında farklı bir şık gösteriyor iptal edilmeli

  11. avatar
      The Reality 30 Haziran 2020 00:58:39

    ÖSYM sitesinde yayınlanan Ayt soru kitapçığındaki Dalgaların girişimi sorusunda C noktasının merkez doğrusu üzerinde olup olmadığı net olarak belirlenemiyor, Soru yönergesinde “olabilir” dendiğinden C noktasının da doğru cevaba dahil olması gerekir. Bu soru geçersiz sayılmalı.

    • avatar
        Harun 30 Haziran 2020 10:52:10

      Katılıyorum. Lütfen fizik hocalarınız ile konuşun belki bir şeyler yapabilirler. Ben konuştum

  12. avatar
      Hakan Şerbetçi 30 Haziran 2020 13:53:21

    Fen bilgisi vakum yazan soru hatalı. Insanı yönlendiriyor. Vakum diye neden yazılmış. Havası boşaltılmış yazması gerekirdi. Sanki orada vakum varmış gibi olmus

  13. avatar
      mahmut akkoç 4 Temmuz 2020 00:58:14

    Evet,2020 YKS sınavında AYT-FİZİK 13 SORUNUN CEVABI (A) SEÇENEĞİ DEĞİL, (A ve C) noktaları olan ( D) seçeneğidir. ÖSYM hatalı olarak cevaplarda A seçeneğini vermiştir.Milyonlarca öğrencinin geleceği ile oynamamalıdır.Ya soru iptal edilmeli,yada (D) seçeneği olarak düzeltilmelidir

  14. avatar
      Sametgzc 6 Temmuz 2020 16:23:05

    Tarih2 sorusunda koçgiri asireti aayaklanmasıylan eskisehir kutahya savasında ugrasıyorlardı bu soru 2.inonu deil bence osym bu soruya dikkatli baksın

Sitemizde bulunan dizi fragmanları ve diğer tüm videolar çeşitli paylaşım ortamlarında da bulunmaktadır. Sitemiz sadece youtube.com, vb. sitelerde eklenmiş ve paylaşıma açılmış videoları yayınlamaktadır. Serverımıza kesinlikle yükleme yapılmamaktadır. Bu yüzden diziviki sitesi hiç bir yasal hükümlülüğe tabi tutulamaz. İstenildiği takdirde hak sahipleri videoların kaldırılması talebinde bulunubilirler.